2009年2月4日水曜日

こだわり(?) / persistence (?)


Citigroup not planning to cancel Mets stadium deal [Reuters] (Tue Feb 3)

Citigroup Inc is not planning to pull out of its $400 million marketing deal with the New York Mets baseball team, a person familiar with the matter said on Tuesday.

The 20-year deal, which includes naming rights for a stadium in New York City known as Citi Field, attracted political scrutiny after Citigroup received more than $45 billion from the U.S. government in recent months to help shore up its balance sheet amid the global financial crisis.

A report in the Wall Street Journal earlier on Tuesday said the bank was considering pulling out of its contract. But a person familiar with the matter said the bank was not planning to do so.

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Citigroup、Metsスタジアムの案件を取りやめる計画なし

CitigroupはNew York Mets(球団)との4億ドルのマーケティング契約を取りやめる計画はない。と関係筋は火曜日に語った。
世界的な金融危機の中で、バランスシートを支えるためにここ数ヶ月間のうちに米政府から450億ドル以上の支援をCitigroupが受け取った後から、Citi Fieldとして知られるNew Yorkのスタジアム命名権を含んだ20年の契約が政治的に監視されている。
火曜早朝のWSJの中で、当該銀行はこの契約の取りやめについて検討していると述べていた。しかし、そのような計画はないと問題に詳しい関係者は銀行は述べている。

Smith Barneyの27億ドルでのスピンオフをあっさり決めて、4億ドルのマーケティング契約をしぶるっていうのはどういうことなんだろうか。
まぁ商業銀行として個人と接点をこれからも持つことを考えれば広告も重要だが。
ただ、認知度という点では、この金融危機でもはやCitiの名前を知らない人はほとんどいないようにも思えるが。

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I can't understand why Citi hesitated to pull out of its $400 million marketing contract, although they easily decided to spin off Smith Barney for $2.7 billion.
Nonetheless, it's important for the bank to gain publicity considering they will maintain relationships with their consumers.
But I think that amid the financial crisis, there are remarkably few people who haven't heard of the name of Citi.

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